Katania

O Katanii czytałam w przewodnikach. Stojąca nad 27km, Etna spogląda na miasto. Lawa niszczyła i była budulcem dla tego miasta. Pisano, że to właśnie sprawia, że miasto wydaje się mroczne i ciemne.  Zastanawiałam się, jak ludzie mogą funkcjonować na co dzień w takim miejscu…

Przyleciałam w nocy. Lampy w mieście dawały skąpe światło…
Kolejnego dnia czekało mnie miłe zaskoczenie. Budynki w centrum miasta to ciemne fasady z jaśniejszymi konturami… Najciekawsza część zabytków znajduje się na starówce na Piazza Duomo. Na placu stoi barokowa katedra św. Agaty – męczennicy za wiarę, która zginęła tu w czasach wczesnochrześcijańskich. Uwagę przyciąga fontanna słonia zaprojektowana przez Giovanniego Battistę Vaccariniego. Centrum Katanii tętni życiem przez całą dobę. Mimo, że Etna konsekwentnie niszczyła miasto 7 razy, to czuję tam dobrą energię.

Zapraszam w podróż!

Obrazek

Obrazek

Katedra św. Agaty

Obrazek

Obrazek

ObrazekMój widok z okna 🙂

Categories: Moja historia | Tagi: , , | Dodaj komentarz

Zobacz wpisy

Skomentuj

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

