Flight to Catania

Po 2,5 godzinach lotu z Warszawy do Rzymu i po niespełna godzinie lotu z Rzymu do ObrazekKatanii. Dzień przed konklawe. Z uszkodzonym bagażem, z zapomnianą ładowarką do telefonu i aparatu, z niezliczoną ilością ptasiego mleczka i prince polo oraz większych i mniejszych porcji żubrówki dla hostującej mnie rodzinki i dla uczniów, którym będę przybliżać uroki Polski. Zgłaszam pełną gotowość!

Pierwszy raz zobaczyłam Katanię nocą. Na morzu spokojnie kołysały się statki z zapalonymi gdzie niegdzie lampami. Całe wybrzeże oświetlone latarniami, w dole sznur samochodów przypominający migający łańcuch od Bożonarodzeniowej choinki. Oto ona. Jakie to fantastyczne uczucie, kiedy po opuszczeniu samolotu otula ciepły wiatr, a w głowie tysiące myśli co ciekawego mnie tu spotka!

A co mnie spotkało? Szalona Sycylijska rodzina 🙂 w cudownym tego słowa znaczeniu. Mamuśka zna tylko włoski, nie przeszkadza jej ani trochę, że mówię po angielsku. Uroczo wypowiada swoje zdanie, uśmiechając się pod koniec i wierząc, że to co powiedziała – zrozumiałam 🙂 Ojciec Policjant – włada angielskim wprost zawodowo! Opowiada anegdotki popijając winko przy tym za każdym razem wypytując się o której godzinie mam ochotę zjeść następne danie…

W szkole wielki chaos. W sumie nikt nic nie wie. Podobno tego miałam się spodziewać. Organizacja zeszła na ostatni plan, bo w sumie po co komu wiedzieć co mają robić uczestnicy projektu, którzy zjechali się z całego świata. Szkoły porozrzucane 3 w mieście, w każdej prowadzi się zajęcia. Nauczyciele kursują pomiędzy budynkami, często ledwo co zdążając na lekcje.
Pierwsze wrażenie jest szokujące- dla innych denerwujące, dla mnie zaproszenie do jednej z ciekawszych przygód w życiu!

https://i1.wp.com/planeria.pl/static/users/9/article/849/gdzie-znalezc-tanie-loty_thumb_700x.jpg

Categories: Moja historia | Tagi: , , | 1 komentarz

Zobacz wpisy

One thought on “Flight to Catania

  1. I have been browsing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours.
    It is pretty worth enough for me. In my opinion, if all webmasters and bloggers made good
    content as you did, the web will be a lot more
    useful than ever before.

Skomentuj

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

